Koristimo kolačiće Za pružanje boljeg korisničkog iskustva.

Nastavkom pregleda stranice, prihvaćate uvjete i korištenje kolačića. Saznajte više

Slažem se

Da Vincijeva metoda spavanja

  • Subota, 05 Studeni 2016 16:37
  • Pročitano 728 puta

Da Vincijeva metoda spavanja također poznata kao san genija ili polifazično spavanje, uključuje ne više od 5 sati spavanja kroz 24 sata. Oni koji se strogo drže ove metode tvrde da se osoba mora priviknuti na ukupno svega dva sata sna koliko je navodno i sam Da Vinci spavao. Drugi su ipak malo fleksibilniji. 

Glavne prednosti ovakvog spavanja su više slobodnog vremena, živopisniji snovi i veća kreativnost. Ovakav sustav spavanja je ipak bolje prilagođen onima koji mogu kontrolirati svoje dnevne rasporede jer bi njegovi zagovornici trebali spavati nekoliko puta po 10 minuta, a sveukupno svega dva sata.

No, kako bi se doživjele prednosti, potrebno je preživjeti i razdoblje prilagodbe koje može biti i vrlo teško. U prva dva tjedna moguće je doživjeti nedostatka koordinacije, niske razine energije, pad budnosti, mučninu, glavobolju i gubitak apetita. Srećom, nakon najviše dva tjedna, ovi simptomi nestaju, organizam se privikava te počinje normalno reagirati.



Načini spavanja

načini spavanjaPostoji više načina spavanja koji odgovaraju našim prilikama i navikama. Često spavamo onda kada nam se stvarno spava ili kada imamo vremena. Oni koji o tome vode više brige mogu se podijeliti na one koji prakticiraju monofazno spavanje od osam sati neprekidnog sna, segmentirano spavanje u dvije glavne faze po 3,5 sati gdje se dobiva jedan sat više za obavljanje poslova. Polifazično spavanje se pak može provoditi na više načina, a uključuje sljedeće metode:

Dvofazno (90 min. drijemeža) ukupno 6,5 h – sastoji se od 5 sati sna u komadu i 90 minuta drijemeža.
Dvofazno (20 min. drijemeža) ukupno 6,3 h – sastoji se od 6 sati sna u komadu i 20 minuta drijemeža.
Trofazno ukupno 4,5 h – sastoji se od 1,5 sati glavnog sna svakih 8 sati.
Dvojezgreno (1 drijemež) ukupno 5,3 h – sastoji se od 3,5 i 1,5 sati glavnog sna i 20 minuta drijemeža.
Dvojezgreno (2 drijemanja) ukupno 4,6 h – sastoji se od 2,5 i 1,5 sati glavnog sna i dva drijemeža od 20 minuta.
Everyman (2 drijemanja) ukupno 5,2 h – sastoji se od 4,5 sata glavnog sna i dva drijemeža od 20 minuta.
Everyman (3 drijemanja) ukupno 4,5 h – sastoji se od 3,5 sata glavnog sna i tri drijemeža od 20 minuta.
Everyman (4-5 drijemanja) ukupno 2,8 h do 3,2 h – sastoji se od 1,5 sata glavnog sna i četiri do pet drijemeža od 20 minuta.
Dymaxion ukupno 2,0 h – sastoji se od četiri 30 minutnih drijemeža svakih 6 sati.
Uberman ukupno 2,0 h – sastoji se od šest 20 minutnih drijemeža svaka 4 sata.

Prema nekim izvorima, poznate povijesne osobe koristile su ovakve ili slične metode spavanja, a među njima se osim Da Vincija navode i Tesla, Lord Byron, Thomas Jefferson te Napoleon. Treba naravno napomenuti da je svaka osoba individua za sebe i nećemo svi jednako reagirati na različite metode spavanja. Stoga pri prelasku na druge režime trebamo imati malo strpljenja dok ne pronađemo spavanje koje nam najbolje odgovara.

Budući da svatko sam sebe najbolje poznaje, trebamo isprobati razne načine spavanja pa ostati na onoj metodi koja nam daje najbolje rezultate uz najmanje ili nikakve negativne posljedice. Najgore bi bilo prisiljavati se na promjene ukoliko osjećamo da nam je tijelo previše iscrpljeno. Slušajmo vlastiti organizam, a ove spomenute metode su samo ideja i prijedlog za moguće promjene na bolje!

Ocijeni sadržaj
(1 Glasaj)
Molim Vas prijavite se ako želite komentarati članak

Alternativa.hr je vaš portal u alternativu namijenjen informiranju javnosti, poticanju zdravog i pozitivnog življenja, zajedništvu i sreći. Čitajte, gledajte i dijelite sadržaje te doprinosite širenju kvalitetnih informacija i ideja svojim dobronamjernim komentarima i člancima :)

 

alternativa fb stranice  alternativa google plus stranice  alternativa youtube stream