Koristimo kolačiće Za pružanje boljeg korisničkog iskustva.

Nastavkom pregleda stranice, prihvaćate uvjete i korištenje kolačića. Saznajte više

Slažem se

Jod - glavni pokretač štitnjače

  • Nedjelja, 08 Svibanj 2016 09:13
  • Pročitano 1097 puta

U današnje vrijeme je, na žalost, sve više ljudi pogođenih nekim poremećajem štitnjače. Veliki dio zasluga tim poremećajima možemo pripisati neadekvatnom uzimanju joda, svejedno da li se radi o njegovom premalom ili prevelikom unosu.

Naime, najveća količina joda je upravo smještena u našoj štitnjači. Možemo reći kako je ona spremnik tog mikroelementa. Zbog toga će ova žlijezda reagirati ukoliko ne uzimamo dovoljno joda jer bez njega ne može adekvatno proizvoditi hormone koji su neophodni za normalne metaboličke procese u našem tijelu. Jednako tako nam neće biti zahvalna ako organizam pretrpavamo hranom bogatu jodom.

Službena medicina smatra kako je preporučena količina joda 150 mikrograma dnevno. No, alternativna medicina i iskustvo najzdravijih ljudi na svijetu - Japanaca, upućuju na potrebu za većim količinama joda za normalno funkcioniranje štitnjače. Japanci primjerice, konzumiraju u prosjeku 13 miligrama joda dnevno jer je njihova prehrana bogata sirovom ribom i algama koji su najbolji prirodni izvor joda. Mi se možemo približiti tom idealu, pa uzimati 10-13 miligrama joda dnevno.


Bolesti štitnjače

štitnjača Smanjena funkcija štitnjače ili hipotireoza je češća kod ljudi koji imaju pozitivna antitijela i one s višim razinama stimulirajućeg hormona štitnjače. Simptomi toga poremećaja su osjećaj hladnoće, suha koža, lomljiva i suha kosa i nokti, slabija koncentracija, umor, izostanak menstruacije. Kod hipertireoze, odnosno ubrzanog rada štitnjače, simptomi su lupanje srca, gubitak težine, pojačano znojenje, povišen krvi tlak.

No, postoje i drugi čimbenici odgovorni za poremećaj rada štitnjače pored nedostatka joda u prehrani, a oni mogu biti bolesti srca, dijabetes, angina pektoris, bol u prsima, druge kronične bolesti. U svakom slučaju, valja pripaziti na simptome koji upućuju na neku disfunkciju. Tijelo nam uvijek signalizira na neki problem. Mi se samo moramo odazvati i na vrijeme ga poslušati! Dobro je jednom godišnje obaviti pregled štitnjače kako bi mogli prevenirati moguće probleme.

Također je važna zdrava prehrana koja uključuje hranu bogatu jodom, a to su ribe (bakalar, sardine) i školjke, alge, jodirana morska sol, jaja, mliječni proizvodi, tamnozeleno povrće, šparoge, artičoke itd. Još važnije od prehrane je naravno rješavanje stresa meditacijom, tjelovježbom i opuštanjem. Svaka žlijezda u tijelu je vrlo osjetljiva na naše emocionalno i mentalno stanje, zato je mir i unutrašnji spokoj glavni preduvjet za zdravlje štitnjače.

Ocijeni sadržaj
(3 puta ocijenjeno)
Molim Vas prijavite se ako želite komentarati članak

Alternativa.hr je vaš portal u alternativu namijenjen informiranju javnosti, poticanju zdravog i pozitivnog življenja, zajedništvu i sreći. Čitajte, gledajte i dijelite sadržaje te doprinosite širenju kvalitetnih informacija i ideja svojim dobronamjernim komentarima i člancima :)

 

alternativa fb stranice  alternativa google plus stranice  alternativa youtube stream