Koristimo kolačiće Za pružanje boljeg korisničkog iskustva.

Nastavkom pregleda stranice, prihvaćate uvjete i korištenje kolačića. Saznajte više

Slažem se

Disanje - veza između duše i tijela

  • Ponedjeljak, 27 Siječanj 2014 19:11
  • Pročitano 3556 puta

Istraživanja na području medicine potvrđuju kako postoji veza između plitkog disanja i mentalnih bolesti. Kada disanje nije cjelovito i duboko, to pokazuje kako svjesna ili podsvjesna trauma uzrokuje napetost mišića.

Piše: Željka Schubert

Ako imamo neke neriješene probleme ili mentalne, psihičke napetosti, dah nam postaje plitak i napet. Drugim riječima, disanje je direktni pokazatelj našeg psihičkog stanja. Sve što potiskujemo unutar nas, odražava se na naš dah.


Svjesno, povezano disanje

oslobađanje od trauma i stresaNa sreću, mnoge naše probleme možemo riješiti vrlo jednostavno dubokim, povezanim disanjem kojim ćemo početi oslobađati sve potisnute traume i emocije čak i iz našeg djetinjstva.

Kada duboko, svjesno dišemo obraćajući pažnju na svaki udisaj, omogućavamo svim potisnutim sadržajima naše psihe da se oslobode.

Za vrijeme takve vrste disanja, nerijetko dolazi do nuspojava u vidu grčenja mišića lica i cijeloga tijela, snažnih emocionalnih doživljaja poput intenzivne tuge ili pak velike radosti!

To se događa zbog toga što je dah i nosioc i pokazatelj svih naših emocija i raspoloženja. Kada smo u stresu i brizi, plitko i površno dišemo, a mišići nam se pritom grče. Dubokim disanjem na neki način „popravljamo“ štetu koju smo si nanijeli i otklanjamo sve neželjene posljedice tih loših stanja.

Svjesnim disanjem, naše tijelo se čisti i omogućava nam više prostora za nove doživljaje i spoznaje. Tako oslobođeni, možemo osjetiti veliko olakšanje i zadovoljstvo, spremni za nove životne izazove.


Dobrobiti dubokog disanja

rješavanje bolesti U današnje vrijeme, mnogo štetnih faktora kao što su nezdrava prehrana, zagađenost vode i zraka, psihički stres i napetost, „truju i kisele“ naše tijelo, odnosno našu krv. Takvo stanje je idealna podloga za razvoj bolesti.

Redovitim vježbanjem dubokog, povezanog disanja, alkaliziramo tijelo i čistimo um. Rješavamo se raznih toksina koji su se nakupljali u našem tijelu, ali i u našem umu u obliku negativnih misli, pogrešnih obrazaca itd.

Produbivši naše disanje i promatrajući naš dah, pomažemo tijelu da očuva zdravlje ili ga opet uspostavi ako je već narušeno. Također dolazi do unutarnjih promjena, jer se suočavamo s potisnutim sadržajima koje tada možemo otpustiti ili promijeniti.


Poveznica duha i materije

veza duše i tijela

Svatko bi pomislio kako je moguće običnim disanjem riješiti mnoge fizičke ili mentalne probleme. No, malo tko je svjestan velike i važne uloge daha u našem životu. On je most između onoga nevidljivoga, naše duše i suptilnih dimenzija postojanja i onoga vidljivoga, našega tijela koje odražava stanje duha.

Dahom, odnosno svjesnim, dubokim disanjem možemo najbrže i najlakše doći u kontakt s našom dušom. Zbog toga je disanje idealan način da se okrenemo i posvetimo samima sebi. Prilika za transformaciju i bolje razumijevanje svega što nam se događa u životu.

Također, samim promatranjem načina na koji dišemo, brzo uviđamo da li smo upali u neki stres i brigu. Plitak dah nas odmah može upozoriti kako nešto krivo razmišljamo ili osjećamo. U tom trenutku, dubokim disanjem, odmah otpuštamo napetosti i rasterećujemo dušu.


Vježba disanja

vježba disanjaSvakodnevnom praksom, odnosno vježbanjem dubokog i svjesnog disanja, možemo postići fizičko i psihičko zdravlje te popraviti kvalitetu života. Dovoljno je odvojiti svakoga dana, malo vremena za sebe i svoj dragocjeni dah.

Opuštenog tijela u ležećem ili sjedećem položaju, u mirnoj prostoriji, možemo početi svjesno pratiti svaki udah i izdah, produbiti oboje i izbaciti sve suvišne misli. Ostajemo samo mi i dah koji nas ispunjava i čisti. Možemo samo obratiti pažnju na senzacije u našem tijelu kao što su trnci ili blago strujanje.

Pustimo neka se sve događa potpuno prirodno i spontano bez naše posebne intervencije. Mi samo dišemo i opuštamo se. Na početku počinjemo s takvom vrstom disanja dvadesetak minuta, a kasnije povećavamo do 45 minuta.

Na kraju svake vježbe, možemo ostati ležati i dodatno se opustiti. U takvom stanju, spremni smo za bilo kakvu djelatnost, ali mnogo smireniji i zadovoljniji!
Uživajmo zajedno u blagodatima toliko važnog daha!


Posjetite i Tečajeve Preporađanja Željke Schubert za svjesno disanje :)

 

Ocijeni sadržaj
(10 puta ocijenjeno)
Molim Vas prijavite se ako želite komentarati članak

Alternativa.hr je vaš portal u alternativu namijenjen informiranju javnosti, poticanju zdravog i pozitivnog življenja, zajedništvu i sreći. Čitajte, gledajte i dijelite sadržaje te doprinosite širenju kvalitetnih informacija i ideja svojim dobronamjernim komentarima i člancima :)

 

alternativa fb stranice  alternativa google plus stranice  alternativa youtube stream