Koristimo kolačiće Za pružanje boljeg korisničkog iskustva.

Nastavkom pregleda stranice, prihvaćate uvjete i korištenje kolačića. Saznajte više

Slažem se

Dubokim disanjem protiv straha i nervoze

  • Subota, 13 Veljača 2016 13:26
  • Pročitano 807 puta

Sri Chinmoy, osebujni suvremeni jogi poznat po svojoj predanosti Bogu, osebujnim slikama, ali i činjenici da je mogao bez odmora načiniti nekoliko stotina sklekova (!), oduvijek je naglašavao kako redovitom meditacijom i usporavanjem disanja s vremenom čovjek gubi osjećaj straha od bilo čega u životu.

Piše: Medical Yoga Centar

Njegovu teoriju potvrdio je pjevač Sting („Meditacija me oslobađa treme pred nastup“) kao i glumac Richard Gere („Svaka seansa dubokog disanja rezultira fantastičnom razinom samopouzdanja“), a japanski džudaš Yasuhiro Yamashita rekao je jednom da mu samo nekoliko mirnih udisaja prije borbe, potpuno neutralizira svaki strah od protivnika.


Potpuna kontrola svih misli

protiv strahaTajna veza dubokog disanja, opuštanja i osjećaja samopouzdanja, objasniti će neurolozi i psiholozi, krije se u dubokim interakcijama disanja i vegetativnog živčanog sustava kada koncentracija na duboko disanje aktivira one parasimpatičke procese koji mozgu šalju poruke tipa “nemaš brige, sve je u redu”. Budući da su tijekom aktivacije parasimpatikusa, praktički blokirani svi oni simpatički procesi uzbuđivanja, anksioznosti, straha i napetosti, subjektivno osjećamo ugodu, mir, samopouzdanje…

Psiholog Siniša Stojanović, analizirajući brojna znanstvena istraživanja, konstatirao je također da je „ritam disanja u tijesnoj vezi sa stvaranjem misli i ako kontroliramo disanje imamo vlast nad svim mentalnim procesima u našoj svijesti“. Jasno je, dakle, zašto joga već tisućama godina insistira na svim onim vježbama koje (kao i današnja) stvaraju predispozicije za savršeno duboko disanje te na tehnikama mirnog i potpunog disanja.

Nevjerojatno je koliko taj jednostavni proces udisaj-izdisaj, što ga uglavnom nesvjesno ponavljamo 20-25 tisuća puta na dan, pridonosi našem zdravlju, psihičkoj stabilnosti, uravnoteženju dara srca i kompletnog kardio-vaskularnog sustava, a u krajnjoj varijanti – uspjehu u životu! Učinci seansi meditacije na tom planu još su izraženiji.

Jednostavno sjednite na neko mirno i dobro prozračeno mjesto te polagano udišite obraćajući pažnju samo na protok zraka kroz vaše nosnice. Kada ste potpuno udahnuli, polagano izdišite i obraćajte pažnju samo na izlazak zraka iz vaših nosnica. Disanje neka bude skoro nečujno. Probajte :) Kako vam se sviđa? Za više o vježbama disanja kontaktirajte Medical joga centar.

Ocijeni sadržaj
(4 puta ocijenjeno)
Molim Vas prijavite se ako želite komentarati članak

Alternativa.hr je vaš portal u alternativu namijenjen informiranju javnosti, poticanju zdravog i pozitivnog življenja, zajedništvu i sreći. Čitajte, gledajte i dijelite sadržaje te doprinosite širenju kvalitetnih informacija i ideja svojim dobronamjernim komentarima i člancima :)

 

alternativa fb stranice  alternativa google plus stranice  alternativa youtube stream