Koristimo kolačiće Za pružanje boljeg korisničkog iskustva.

Nastavkom pregleda stranice, prihvaćate uvjete i korištenje kolačića. Saznajte više

Slažem se

Dizajnirate svoj detox

  • Četvrtak, 23 Siječanj 2014 15:48
  • Pročitano 1998 puta

Ako bolje pogledate tekuće časopise, novine, televiziju, uvjeriti ćete se da smo u fazi kada je udarna tema čišćenje ili detox organizma. Sve to naravno uslijedilo je nakon blagdanskog blagovanja, uživanja u trpezama i prejedanja bogatim ručkovima, večerama, kolačima u gostima.

Piše: Lena Jurić (Art of Raw)

Blagdansko papanje :)Lagano nas peče savjest, a i vaga je promijenila svoj položaj i brojku pa smo osvijestili činjenicu da je došao trenutak u kojem se treba očistiti. Sada nam je to posve jasno....

No ako bolje razmislite i bivate iskreni prema sebi uočiti ćete da vrlo često i konstantno razmišljamo o jelu, Jesmo li gladni? Hoćemo li biti gladni kada nekud idemo? Samo određeni postotak nas promatra i što jede, jede li kvalitetno, odgovara li mu način ishrane i sl., a da pritom vrlo malo broj i vrlo rijetko razmišlja da sve što je ušlo mora i izaći, jednostavno rečeno - razmišlja o čišćenju, izbacivanju, odmoru za naš probavni trakt.

Važnost čišćenja organizma ili detoksa stoji upravo u  činjenici da koliko je važno što i koliko jedemo,  toliko je bitno i što i koliko eliminiramo.


Što je zapravo detoks ili čišćenje organizma prehranom?

detoksifikacijske namirniceČišćenje organizma prehranom uključuje izbacivanja svih namirnica koje blokiraju naš organizam u procesu samoizlječenja. U tu grupu spadaju sve visokoprocesirane namirnice, alergeni i koncentrirani proteini. Istovremeno unosimo veću količinu namirnica koje potiču obnovu i bolji rad  imunološkog sustava poput vitamina, minerala i antioxidanata.


Zašto posegnuti za detoksiciranjem?

Zdravlje i dobar osjećajRazloga je više, od općeg poboljšanja zdravlja, rješavanja određenih alergijskih reakcija organizma ili manjih boljki pa sve do kroničnih problema našeg fizičkog tijela. Gotovo svi problemi i disfunkicije koje se odražavaju našim narušenim zdravljem zapravo su odraz upale ili pada imunološke zaštite tijela. Borba između dobrog i lošeg  u nama se odvija neprekidno.

Detoksicirajućom dijetom pružamo tijelu priliku za pauzu i odmor od borbe sa „lošim“ i unosimo u sebe „dobro“ koje podržava cjelokupni organizam.  Ako iz naše prehrane uklonimo namirnice koje su po svojoj prirodi upalne i narušavaju naš imunitet već tada dajemo tijelu priliku da se iscijeli i regenerira. Jer naše tijelo ima zadivljujuću prirodnu inteligenciju koja joj omogućava samoizlječenje ako mu damo prilku i podršku.


Koje su to namirnice koje bi trebalo izbjegavati?

No Good Food :)Postoje grupe namirnica koje su vrlo slične u načinu na koji djeluju na naš organizam, djeluju upalno, izazivaju alergijske reakcije te burne reakcije našeg autoimunog sustava. One bi generalno trebale biti izbjegavane u našoj prehrani.

Čak i ako trenutno ne osjetimo nikakvu reakciju, one su teške za naš organizam te bombardirajući ga njima, samo je pitanje trenutka kada se ona može aktivirati. Ako izbacimo takve namirnice iz naše prehrane ili ih bitno smanjimo, većina ljudi osjeti znatno olakšanje i pozitivne promjene koje nas nerjetko iznenade.

Dovoljno je ponekad izdržati bar dva tjedna bez njih kako bi  počeli osjećati promjene. U grupe nepoželjnih namirnica spadaju žitarice i gluten, mlijeko i mliječne prerađevine, kava i stimulansi, koncentrirani šećeri.


Kako kreirati svoj detox?

Održavana mašinerijaVratimo se na početak u kojem sam spomenula bezbroj članaka i priloga poznatih gurua, voditelja, poznatih javnih ličnosti, koji nas savjetuju oko recepata za savršen detox. Savjetuju nas što jesti, kako živjeti, kako izgledati i ponašati se. Većina recepata je u konačnici dobra i učinkovita, no pitanje je za koga i kada???

Prvu i osnovno čega bi trebali biti svjesni jest činjenica da smo svi mi individue i potpuno različiti. Osim naše biološke i genetske unikatnosti, živimo u različitim okolinama, imamo različite navike, životni stil i želje.

Ova pretpostavka trebala bi biti osnova za odabir programa detoxa. Druga važna stavka je ta da nema perfekcije. Ništa nije savršeno i najbolje. Traženje detalja, neprekidno istraživanje svakog preparata, biljke, pripravka, čitanje i iščitavanje svih istraživanja, tablica i sl. dovodi nas u opsesivnost koja u konačnici je također toksin. Što ste opsesivniji to ste toksičniji.

Zapuštena mašinerija :(Idealna prehrana ne postoji, no postoji idealna prehrana za svakog od nas individulano. Balans u svemu što činimo i poznavanje vlastitog tijela, slušanje njegovih reakcija trebala bi biti naša vodilja. Ako ste posegli za nečim nezdravim ili to niste mogli izbjeći, ne očajavajte. Budite svjesni da ste pogriješili te idući dan napravite nešto dobro za sebe.

Misli da nema sada potrebe nabrajati i detaljizirati koja hrana, namirnice su dobre, akoje loše za naš organizam. Izvora informacija ima pregršt i vrlo je lako doći do njih. Stoga ću samo dati nekoliko jednostavnih trikova kojih bi se trebali svakodnevno prisjetiti kako bi izbor onoga što ćemo taj da staviti u sebe bio idealan za svakoga od nas.

  1. Započnite da limunom i mlakom vodom. Jednostavno i uvijek dostupno. Pokušajte steći ovu rutinu i neka vam ovo postane svakodnevna navika.
  2. Nikad se ne prejedajte. Prejedanje širi naš želudac, opterećuje snažno naš probavni sustav, stvara glikemijski šok i stvara našem tijelu priličan stres. Nastojte stati jesti prije nego što ste siti. Da, znam.... nije lako ali imajte to na umu i trenirajte.
  3. Ne jedite ako niste gladni. Naravno ako niste pothranjeni.... nema pravila oko dva ili tri ili više obroka dnevno..... imajte ih onoliko koliko vas to tijelo traži. Ništa se neće desiti ako preskočite koji obrok ako niste gladni.
  4. Krećite se, trčite, budite što više u prirodi.
  5. Unosite u prehranu što više sviježeg voća i povrća, jedite što više sirovog, cijedite sokove, radite shakeove, koristite što više samonikolg bilja što će vas ujedno natjerati da se što više povežete s prirodom, upoznate ju i koristite njezine dobrobiti.
  6. Uzmite si  vremena za jelo. Jedite za stolom, polako i svijesno. Proučite rituale svjesnog jedenja što znači da žvaćete polako, osjećate teksturu, okuse, toplinu i tečnost hrane koju jedete. Otkrit ćete sasvim neke nove nijanse kojih niste bili svjesni.

Stoga počnite od onog što je sveopće poznato pa eliminirajte procesiranu i rafiniranu hranu, hranu prepunu aditiva, konzervansa, bojila i umjetnih sastojaka. Oni koji su spremni za sljedeći korak iz svoje prehrane postupno će izbaciti i namirnice životinjskog porijekla. 

Limunada sa đumbirom

Limunada Dobro Jutro

sok pola limuna
1 zlicica soka djumbira
1 zlicica meda
malo kurkume
malo kajenskog papra
mlaka voda 

Vodu lagano zagrijte i u casu dodajte sve ostale sastojke. Popijte ovaj napitak svako jutro prije svega. Idealno za hladnije dane jer nas zagrije i razbudi. Alkalizira nas organizam, djeluje protuupalno, jaca imunitet i priprema zeludac za probavu i dan. Eliminira necistoce iz organizma i regenerira.

Ocijeni sadržaj
(5 puta ocijenjeno)
Molim Vas prijavite se ako želite komentarati članak

Alternativa.hr je vaš portal u alternativu namijenjen informiranju javnosti, poticanju zdravog i pozitivnog življenja, zajedništvu i sreći. Čitajte, gledajte i dijelite sadržaje te doprinosite širenju kvalitetnih informacija i ideja svojim dobronamjernim komentarima i člancima :)

 

alternativa fb stranice  alternativa google plus stranice  alternativa youtube stream