Koristimo kolačiće Za pružanje boljeg korisničkog iskustva.

Nastavkom pregleda stranice, prihvaćate uvjete i korištenje kolačića. Saznajte više

Slažem se

5 namirnica koje smanjuju želju za šećerom

  • Četvrtak, 24 Listopad 2013 20:31
  • Pročitano 2419 puta

Konzumacija većih količina rafiniranog šećera stvara preduvjete za razvoj pretilosti, srčanih oboljenja i nastanak dijabetesa. Tako se stvara začarani krug jer, što ga više jedemo, povećava nam se želja za njime. Do te želje dolazi zbog naglih promjena nivoa šećera u krvi.

Nivo glukoze u krvi naglo poraste, ali ubrzo i naglo padne te stvara ponovnu žudnju za slatkim! Ispravnom ishranom i uvrštavanjem namirnica s prirodno prisutnim šećerima možemo izbjeći jaku žudnju za slatkišima. Zato ćemo vam predložiti pet namirnica koje sa svojom količinom prirodnih šećera mogu zadovoljiti vaša nepca, a ujedno i vaše tjelesne potrebe!


Jabuka

Jedna od najboljnih namirnica za nadilaženje žudnje za slatkišima je jabuka. Ona je bogata dijetalnim vlaknima koja stvaraju osjećaj sitosti i potiču peristaltiku crijeva, a u isto vrijeme pruža ugodan slatki okus vašem nepcu :) Jabuke uvijek možemo imati pri ruci, jednostavne su za konzumaciju i uvijek ih možemo grickati.


Cimet

Glavni aktivni sastojak cimeta je hidroksihalkon koji pomaže djelovanje inzulina što smanjuje potrebu za šećerom. Cimet također regulira nagle oscilacije nivoa šećera u krvi time smanjujući opadanje razine glukoze nakon konzumacije šećera. Na taj način cimet smanjuje naknadu potrebu za dodatnim unošenjem šećera u organizam. Cimet je također odličan u kombinaciji s jabukom! Tako imate ukusnu slasticu koja dvostruko umanjuje žudnju za slatkim.


Kukuruz

Samo jedan klip kuhanog kukuruza dovoljan je kako bi zadovoljio žudnju za slatkim i pritom nas zasitio. Kukuruz je vrlo bogat antioksidansima te sadrži brojne vitamine, minerale i dijetalna vlakna. Tako je kukuruz puno bolji obrok od nekog rafiniranog keksića, zar ne? Naravno, tu i tamo moramo nahraniti i naše žudnje za slatkišima, ali onda je slatkiše bolje kombinirati sa nekom zdravom namirnicom, recimo jabukom.


Batat

Kuhani batat je izrazito sladak, a pečeni još i više. Pečeni batat je takođeri i zdraviji, a ima i fini karamelizirani okus kad se pripremi u pećnici ;) Batat se preporučuje i dijabetičarima, a to jamči i njegovu efikasnost u smanjivanju žudnje za slatkim nama,ovisnicima o slatkišima. Batat je bogat vitaminima C, D i B6 te željezom, a pomaže u prevenciji srčanih oboljenja, raka te drugih degenerativnih bolesti.


Rajčica

Znanstvena istraživanja dokazala su da je nizak nivo serotonina u organizmu jedan od glavnih uzroka žudnje za šećerom. Rajčica sadrži velike količine serotonina te kad je konzumiramo, visoki nivo serotonina našem mozgu govori da nema potreba za unosom šećera u organizam.Rajčica je također bogata i kromom, mineralom koji smanjuje apetit i pomaže regulaciju kolesterola, trigliceridani razini šećera u krvi.

A sada, kekse kroz prozor, a jabuku s batatom posipanu cimetom u pećnicu!

Ocijeni sadržaj
(2 puta ocijenjeno)
Molim Vas prijavite se ako želite komentarati članak

Alternativa.hr je vaš portal u alternativu namijenjen informiranju javnosti, poticanju zdravog i pozitivnog življenja, zajedništvu i sreći. Čitajte, gledajte i dijelite sadržaje te doprinosite širenju kvalitetnih informacija i ideja svojim dobronamjernim komentarima i člancima :)

 

alternativa fb stranice  alternativa google plus stranice  alternativa youtube stream